Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

Επιστρέψαμε ή ακόμα είμαστε στο δρόμο;

Επάνοδος στην αγωνιστική δράση αύριο για την ΑΕΚ, μετά από μία ακόμα παρατεταμένη περίοδο αποχής λόγω της αποχώρησης του Πανηλειακού από το πρωτάθλημα και της αναπόφευκτης ματαίωσης του ματς στον Πύργο. Το παιχνίδι κυπέλλου με τον Ατρόμητο στο ΟΑΚΑ συγκεντρώνει πολλαπλά σημειολογικά χαρακτηριστικά. Πρώτα απ' όλα είναι κομβικό για να επικυρώσει το προειδοποιητικό μας σύνθημα "ερχόμαστε" και γιατί όχι να το επεκτείνει στο εμφατικό "ήρθαμε", δηλαδή "είμαστε ήδη εδώ". Λένε και ξαναλένε όλοι πως η ΑΕΚ είναι ήδη ομάδα Σούπερ Λιγκ και πως βρίσκεται σε λάθος -ανάλογα με την δυναμική της- κατηγορία. Έφτασε η ώρα να αποδειχτούν όλα αυτά. Είναι πράγματι η ΑΕΚ σουπερλιγκάτη ομάδα ή θέλει δουλειά ακόμα για να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο;

Ο Ατρόμητος είναι ένας αντίπαλος αξιώσεων που αγωνίζεται στην Σούπερ Λιγκ και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία τα 2-3 τελευταία χρόνια. Πέρυσι μάλιστα κατέγραψε και την πρώτη του ευρωπαϊκή παρουσία. Είναι, λοιπόν, η ιδανική ομάδα για να μετρήσει η ΑΕΚ τις δυνάμεις της αυτή την εποχή. Κερδίζει και προκρίνεται σαν πρώτη στον όμιλό της αδιαφορώντας για το αποτέλεσμα του αγώνα Πανθρακικός-Ηρακλής Ψαχνών. Φέρνει ισοπαλία και προκρίνεται και πάλι λόγω καλύτερης διαφοράς τερμάτων με τον Ατρόμητο και κρίνεται αν θα είναι πρώτη ή δεύτερη από τον αγώνα Πανθρακικού-Ηρακλή Ψαχνών και ειδικά από τη διαφορά τερμάτων υπέρ του πρώτου, εφόσον νικήσει. Χάνει και λέει κατά πάσα πιθανότητα αντίο στην διοργάνωση, υπό την προϋπόθεση ότι κερδίζει και ο Πανθρακικός. Αν ο Πανθρακικός φέρει ισοπαλία ή χάσει από τα Ψαχνά η ΑΕΚ προκρίνεται και πάλι σαν δεύτερη του ομίλου της ακόμα κι αν χάσει από τον Ατρόμητο.

Συνεπώς η ΑΕΚ βολεύεται με δύο αποτελέσματα αύριο. Νίκη και ισοπαλία. Ακόμα και σε περίπτωση ήττας θα έχει μια μικρή ελπίδα να μην κερδίσει ο Πανθρακικός. Επειδή όμως μιλάμε για την ΑΕΚ δεν μπορεί να λειτουργήσει ποτέ με τέτοιο σκεπτικό. Θα μπει να παίξει για τη νίκη σα να κρίνονται τα πάντα απ' αυτήν. Αν πάει τελικά στην ισοπαλία το ματς, πράγμα που απευχόμαστε, θα περιμένει η νίκη του Πανθρακικού να είναι με διαφορά μικρότερη των τριών γκολ για να πάρει εκείνη την πρώτη θέση στον όμιλο. Πάντως, η ιστορία μας έχει διδάξει ότι ομάδες που στόχευσαν στην ισοπαλία, στο τέλος βρέθηκαν να χάνουν το παιχνίδι από μια κακιά στιγμή και να μένουν με την ελπίδα στο χέρι.

Για τους παίκτες της ΑΕΚ είναι η μεγάλη τους ευκαιρία να αποδείξουν ότι δικαίως επιλέχθηκαν για να οδηγήσουν την ομάδα με ασφάλεια εκεί που της αξίζει να βρίσκεται. Σε 10 μήνες από τώρα θα έχουν αγωνιστικές υποχρεώσεις με την ΑΕΚ στην Σούπερ Λιγκ και ενδεχομένως -αν όλα πάνε κατ' ευχήν στο κύπελλο- και στην Ευρώπη. Το αυριανό ματς αποτελεί ένα σπουδαίο τεστ για όλους τους και πρέπει να το αντιμετωπίσουν με την δέουσα σοβαρότητα. Η πρόκριση πρέπει να έρθει και μάλιστα με όσο πιο εμφατικό τρόπο γίνεται για να την ακούσουν όλοι, όπου κι αν βρίσκονται, σαν τις καμπάνες της Ανάστασης που προαναγγέλλουν τον ερχομό. Την μεγάλη επάνοδο. Και μπαίνοντας στους 16 του κυπέλλου η ΑΕΚ θα βρίσκεται ήδη σε έναν θεσμό που θα την φέρει αντιμέτωπη κατά το πλείστον με ομάδες που θα βρει μπροστά της την επόμενη αγωνιστική περίοδο στην Σούπερ Λιγκ. Αν λόγου χάρη ο ΠΑΟΚ καταφέρει και κερδίσει στην Κέρκυρα και προκριθεί και η ΑΕΚ τερματίσει πρώτη στον όμιλό της, ο ΠΑΟΚ θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ο επόμενος αντίπαλός της σε διπλούς αγώνες. Πράγμα που σημαίνει ότι η ΑΕΚ πέφτει στα βαθιά από νωρίς.

Στα αγωνιστικά τώρα, η ομάδα θα στερηθεί των υπηρεσιών του Μπακάκη. Μεγάλη η απώλεια για το συγκεκριμένο παιχνίδι αφού από την δεξιά πλευρά αναπτύσσεται κατά 50% το παιχνίδι της ΑΕΚ. Όποιος προτιμηθεί για να τον αντικαταστήσει πρέπει να υπερβάλλει εαυτόν για να καλύψει επάξια τη θέση του. Επίσης θα απουσιάσει και ο Κορδέρο, αλλά υπάρχει πλέον ο Γιόχανσον που θα τον αντικαταστήσει και ο οποίος θα αποτελέσει το μεγάλο ερωτηματικό για όλους μας. Ο χρόνος που βρίσκεται στην ομάδα είναι ελάχιστος και περισσότερο θα μετρήσει η ποιότητά του και το πάθος του για να μπορέσει να πείσει και να συμβάλλει στην πολυπόθητη πρόκριση. Ο Μπαρμπόσα επανέρχεται από τραυματισμό και δεν ξέρουμε κατά πόσο θα παίξει ελεύθερα και με τον γνωστό του αέρινο τρόπο, αφού συνήθως οι παίκτες που προέρχονται από τραυματισμό στα πρώτα παιχνίδια που παίζουν είναι κάπως επιφυλακτικοί. Τα ίδια ισχύουν και για τον Ντακόλ, αν παίξει, που μάλλον θα προτιμηθεί ο Μπρέσεβιτς κατά την εκτίμησή μου. Τέλος, ξέρουμε ότι ο Ατρόμητος δυσκολεύεται πολύ στο σκοράρισμα. Η ΑΕΚ πρέπει να παίξει έξυπνα, προσέχοντας πολύ στην άμυνα, που άλλωστε είναι και το αδύνατο σημείο της και λογικά θα πιεστεί από τους Περιστεριώτες. Πολύ καλός έλεγχος, λοιπόν, σε κέντρο (απαιτείται σπουδαία και υπεύθυνη δουλειά από τα αμυντικά χαφ) και σε άμυνα και φουλ επίθεση από επιτελικά χαφ, εξτρέμ και φορ για να ανοίξουν την άμυνα των αντιπάλων που επίσης θα είναι τρομερά σφιχτή.

Ο κόσμος που αναμένεται αύριο στο ΟΑΚΑ είναι αρκετός και αν βοηθήσει ο καιρός ίσως να κάνουμε και την έκπληξη από πλευράς προσέλευσης φιλάθλων. Προσωπικά, πέρα από την ευχή να προκριθούμε και μάλιστα νικώντας με 4-0, επειδή έχουμε και τους προσωπικούς λόγους μας απέναντι στη συγκεκριμένη ομάδα, η οποία ήταν εκείνη που μας έδωσε τη χαριστική βολή τη χρονιά του μοιραίου υποβιβασμού, αλλά και λόγω των εξυπνακίστικων δηλώσεων του Σπανού, καθώς και των γεγονότων που προκάλεσαν οι ανεγκέφαλοι οπαδοί τους στον τελικό κυπέλλου του 2011, θα ήθελα να εκφράσω μία ευχή ακόμα. Να μην αποδοκιμαστεί ο Κώστας Κατσουράνης. Δεν ζητάω τόσο τον σεβασμό στον παίκτη αλλά περισσότερο την επίδειξη κατανόησης από πλευράς μας που άλλωστε θα υπερτονίσει και την διαφορετικότητά μας. Πρώτο ζόρικο παιχνίδι, λοιπόν, και δεν έχουμε παρά να περιμένουμε λίγες ώρες μόνο, μέχρι αύριο στις 7 το απόγευμα, περίπου, που θα σφυρίξει ο διαιτητής τη λήξη του αγώνα, για να δούμε αν επιστρέψαμε ήδη ή αν βρισκόμαστε ακόμα στο δρόμο της επιστροφής...